30 days Challenge

Victor Pride fra Boldanddetermined.com har lavet en 30 days challenge, som han sælger som e-bog. I disse internettider kan du selvfølgelig finde hans råd, uden at skulle betale for det. Se mere på Reddit lige her.

Jeg har besluttet mig for at lave min egen 30 days challenge, der er mange ting, som ikke kommer med, fordi det allerede er noget, som jeg gør. F.eks. laver jeg allerede styrketræning, og jeg får gået mange skridt hver dag.

Hvis du har lyst til at være med, vil jeg anbefale, at du laver dine egne punkter. Du er selvfølgelig velkommen til at lave mine eller Victor Prides, hvis du har lyst til det.

Jeg spiser allerede sundt, og jeg drikker minimalt, så de fleste ting har jeg ikke noget problem med. Jeg vil anbefale, at du tilføjer disse punkter, hvis du føler, at det er et problem for dig.

Mine regler gælder fra tirsdag 21. februar 2017 og så laver jeg dem frem til 26. marts, fordi søndag er den dag, hvor jeg planlægger min uge. Så det kommer til at være lidt længere end 30 dage.

1.Stå op hver dag kl. 4-4.30

Der er mange succesfulde mennesker, som står ekstrem tidligt op, fordi de kan nå alt deres arbejde, inden de fleste møder ind på deres kontor. Jeg har længe haft lyst til at prøve det af, men jeg har aldrig gjort det, fordi det virker umuligt at være social. Men eftersom jeg nu er single, er det oplagt for mig at gøre det, fordi jeg gerne vil se, hvad det gør for min arbejdsproduktivitet. Det er vigtigere for mig end alt andet.

Når jeg står op kl. 4, betyder det, at jeg skal gå i seng kl. 20 for at få 8 timers søvn, og dette er kun et problem, når jeg vil være social. Det er her, at lur kommer ind i billedet. Jeg er kæmpe tilhænger af at tage en morfar. Under punktet at være social, kan du læse mere om det.

For på de fleste dage kommer mit liv til at fungere på den måde, at jeg går i seng kl. 20 og så sætter jeg mit vækkeur til kl. 4.30. Mit wakeup light (se her hvad det er) lyser fra kl. 4.10, så ideen er, at jeg vågner af lyset og ikke af mit vækkeur.

2. Morgenrutine – every fucking morning

Jeg har tidligere skrevet om, hvordan jeg prøver at lave en morgenrutine. Når jeg står sent op, sker der altid det, at jeg stresser over alle de opgaver, som jeg har på programmet, selvom det ikke giver nogen mening, for kunder ved ikke, hvornår jeg står op.

Det er noget mentalt, og jeg føler tit, at jeg kan spare min morgenrutine væk, så jeg hurtigere kan komme i gang med at arbejde. Dog gør det mig aldrig mere produktiv.

Derfor vil jeg nu lave min morgenrutine, uanset hvornår jeg står op.

Følgende tre ting vil jeg lave hver morgen: Meditation, skrivning og læsning af ti punkter, som jeg har skrevet ned i Evernote.

Disse ting tager ca. 30 min at lave, da jeg laver et simpelt meditationsprogram, som kun tager 15 min. Hvis du har lyst til at prøve det, så kan du finde det her.

Herefter kigger jeg på dagens arbejdsliste, og så går jeg i gang med at arbejde.

Kaffedelen fra tidligere gælder stadigvæk, som du kan læse om her.

3. Arbejde fra kl. 5-12 med en kaffepause

Når jeg står tidligt op, kan jeg nå at smide en masse arbejdstimer ind, inden jeg går ned og styrketræner, går en tur eller hiker (jaja, det er det samme). Ofte er det 45 minutters arbejde efterfulgt af en pause, som kan tage alt fra 5-15 min. Det er mest for at komme væk fra min computer og afstresse min hjerne, at jeg holder disse pauser. Ofte behøver jeg ikke mere end 5 minutter, da jeg kun skal arbejde til kl. 12.

Min kaffepause bliver en længere pause, hvor jeg læser nogle af de artikler, som jeg har gemt til senere læsning. Pt. er jeg nået til start februar i de artikler, som jeg har gemt, og jeg må indrømme, at jeg aldrig er gået glip af noget interessant, da de fleste nyhedshistorie virker vigtige i nu’et.

Når der er gået en uge eller fire, virker det ofte ligegyldigt, hvad en eller anden politiker har sagt. Hvis man gerne vil forarges, er daglige nyheder gode. Hvis man gerne vil blive klogere på noget, så er de stort set altid ligegyldige.

4. Tjek e-mails kl. 8

Mennesker elsker e-mails, og jeg hader at svare på dem. Kl. 8 svarer jeg på de vigtigste e-mail, som jeg har. Dvs. at hvis det er noget, hvor jeg skal have andre til at arbejde for mig, eller en kunde skal sende noget, som jeg mangler, så er det godt, at jeg hurtigt svarer dem. Desuden sender jeg tilbud ud på dette tidspunkt, da det altid er en god idé at sende tilbud. Det er aldrig en overspringshandling.

Fakturaer bliver sendt ud, når jeg er færdig med et stykke arbejde, for man må aldrig udskyde at få penge ind.

5. Tænd først min mobil i kaffepausen

Jeg har ikke et problem med sociale medier længere, fordi jeg stort set kun tjekker dem, når jeg styrketræner. Hvis du har et problem med sociale medier, vil jeg anbefale, at du læser dette indlæg. Her giver jeg gode råd til, hvad der virkede for mig. For sociale medier er gode, hvis de bruges på den rigtige måde.

Når jeg først tænder min mobil i min kaffepause, skyldes det, at jeg ikke skal bruge min arbejdstid på at være social med andre mennesker. Jeg arbejder bedst, når jeg isolerer mig selv. Når jeg har læst min kaffeartikel i min pause, er det ok at chatte med folk.

Jeg har først tænkt mig at snakke med folk i Danmark fra kl. 12 (kl. 21 dansk tid). Hvis der er tale om et møde, så holder jeg det selvfølgelig i min arbejdstid.

Det virker skræmmende ikke at glo på min mobil hele tiden, fordi jeg føler, at jeg går glip af noget. Det smarte ved internettet er dog, at jeg kan tjekke alt senere, og det har ingen reel betydning, at jeg venter med at kigge på min mobil.

6. Det er godt at være social – sådan da

Jeg bliver mere produktiv, når jeg er social med andre mennesker. Jeg bliver skør i hovedet, hvis jeg aldrig taler med nogen. Ofte laver jeg kaffedates, fordi det ikke har nogen betydning for min sengetid.

Men jeg har ikke noget mod at tage på druk, da det er en fin social ting. Når jeg gør det, sover jeg 90 minutter efter kl. 12, så jeg ikke crasher kl. 20. Jeg går aldrig rigtig på massiv druk, for jeg bruger mest alkohol til at have det sjovt, og det er ikke sjovt for mig, hvis jeg ikke længere kan tale med folk, fordi jeg er stiv.

Når jeg går i seng, sover jeg fem timer, hvorefter jeg igen tager en 90 minutters lur dagen efter en bytur.

Jeg har ikke nogen grænse på druk, men generelt drikker jeg ikke to dage i træk, medmindre der er en virkelig god grund til det. Jeg ville aldrig sige nej til en fest i Hollywood Hills. 😀

7. Tag kun kolde bade

Jeg har tidligere gjort det, og jeg har det bedst, når jeg ikke tager varme bade. Jeg tror, at Victor Pride har dette punkt med, fordi det ikke er behageligt, og hans pointe er at skabe selvdisciplin. Det mener han, at man gør ved at gøre ting, som man ikke har lyst til.

Det er grunden til, at jeg tager dette punkt med.

8. Søndag er eneste dag uden planlægning

Det er vigtigt at lave sjove ting, for ellers er der ikke meget ved at leve.

Hver søndag planlægger jeg den kommende uge, og går herefter ud at laver noget sjovt. Ofte vil det være at gå en længere hike eller noget i den stil.

Jeg har ikke rigtig planlagt noget, og det er også muligt, at jeg ender med at arbejde en lille smule denne dag, men det kommer ikke til at være noget, som er planlagt.

Relateret indlæg

Smid en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *