Gode Vaner for 2016 – Update

hans on computer

Den 31. december 2015 reflekterede jeg over mit liv, og lavede nogle vaner, som jeg godt kunne tænke mig at opnå i 2016. Efter hele juleræset begynder jeg altid at spekulere over mit liv, og hvad jeg skal lave i det kommende år.

Ok, sandheden er, at jeg ofte undrer mig over det, men jeg har besluttet mig for, at jeg ikke hele tiden vil ændre mine vaner. Jeg prøver maks at ændre to vaner af gangen, og det skal være noget, som jeg gør i 66 dage, før jeg kan ændre det til noget andet.

I mit indlæg om gode vaner skrev jeg om fire ting, som jeg gerne ville ændre. Jeg har spekuleret meget over de vaner, og jeg prøver stadigvæk at overholde dem, men jeg må indrømme, at vores flytning til USA gjorde, at det hele faldt lidt til jorden.

Det har været hårdt at være i et nyt land, og nok også hårdere end jeg lige havde regnet med. Så jeg føler ikke, at jeg er kommet tættere på de mål, som jeg gerne vil opnå.

Derfor har jeg besluttet mig for, at jeg hver måned vil skrive om mine mål for den kommende måned, og hvordan det gik med den forrige måned. På den måde bliver jeg nødt til at forholde mig til, hvad jeg gerne vil opnå, og hvordan det så lige gik med de mål.

Her vil jeg lige gennemgå de vaner, som jeg fandt på i 2015 for at se, hvordan det egentlig går med dem. Om to uger begynder jeg at skrive om mine mål for den kommende måned.

Jeg havde fire vaner for 2016.

STÅ OP SENEST KL 7

Jeg ville stå op hver dag kl. 7. Jeg har rykket dette tidspunkt til 7.30, da det betyder, at jeg kan sætte mit wakeup light til kl. 7.30, men det begynder allerede at lyse fra kl. 7.

Det har jeg gjort, da jeg har droppet mit vækkeur, så jeg sover et sted mellem 7,5 til 8,5 timer. Jeg har fundet ud af, at det handler om mine aftenvaner, hvornår jeg står op.

Vækkeur bruger jeg kun, hvis jeg har en aftale, eller hvis jeg har været længe oppe, da jeg aldrig sover ind. Eller jeg prøver i hvert fald ikke på det. Jeg har da sovet til kl. 9 et par gange – ja, jeg er blevet så gammel, at det er sent for mig.

Status Delvist opnået. Tidspunktet er rykket en halv time.

SPIS GROVE GRØNTSAGER TIL ALLE MÅLTIDER

Generelt set er det gået ok med denne vane. Jeg har ikke overholdt det alle dage, men ofte nok til  at jeg vil kalde det for en succes.

Status Delvist opnået

LAV EN NY RET HVER UGE

Jeg er faldet tilbage i min gamle vane med at lave det samme mad igen og igen. Jeg spiser stort set det samme fordelt på to forskellige spisedage. Det betyder, at jeg har et måltid til træningsdage og et måltid til ikke træningsdage.

Det er ikke opfindsomt, men det er let at overholde, og det gør, at jeg ikke skal tænke over, hvad jeg køber, da jeg hele tiden køber det samme mad.

Det keder mig at finde opskrifter på nettet, så det er aldrig noget, jeg bruger tid på. Jeg har overvejet at købe en kogebog, så jeg ikke skal tænke så meget over, hvad jeg vil lave.

Sølvskeen virker oplagt. Det er en italiensk kogebog fra 1950’erne. Jeg elsker italiensk mad, så det vil være oplagt. Hvis du kender andre gode kogebøger, er du velkommen til at smide en kommentar.

Desuden er der mange danske kager, som jeg gerne vil lære at bage, så jeg kan spise dem i USA.

Status Ej opnået

SKRIV 1.500 ORD HVER DAG

Det gør ondt at sige, at jeg ikke har været i nærheden af at opnå dette. Jeg bliver altid glad, når jeg får skrevet ord, men alligevel har jeg en tendens til at skære det væk, når jeg har travlt.

Problemet ved det er, at når jeg ikke har skrevet i en uge, kan der pludselig gå en måned, hvor jeg ikke får skrevet noget.

Nu prøver jeg at starte hver morgen med at skrive, og det er også grunden til, at der nu kommer nogle indlæg på min blog. Det er lettere for mig at få skrevet, hvis det bliver en rutine.

Hjernen skal trænes til at skrive hele tiden. Nu skulle der gerne komme gang i dette punkt igen. Det bliver nok også et juli mål.

Status: Ej opnået

Fremover vil jeg fokusere mere på mål for hver måned.

Relateret indlæg

Smid en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *